Smirnoff
1818. gads tiek uzskatīts par baltā degvīna un pasaulslavenā zīmola dzimšanas gadu, tieši tad īsti dzimtcilvēki, brāļi Aleksejeviči Maskavā uzsāka savu alkohola biznesu. Pēc kāda laika viņi par pārdotā degvīna ienākumiem izpirka sevi no dzimtbūšanas un izvēlējās sev uzvārdu Smirnov.

Smirnoff

1818.gads tiek uzskatīts par baltā degvīna un pasaulslavenā zīmola dzimšanas gadu, tieši tad īsti dzimtcilvēki, brāļi Aleksejeviči Maskavā uzsāka savu alkohola biznesu. Pēc kāda laika viņi par pārdotā degvīna ienākumiem izpirka sevi no dzimtbūšanas un izvēlējās sev uzvārdu Smirnov. Pēc pus gadsimta Pjotrs Smirnovs (Pjotr Smirnov) izveidoja savu neatkarīgu biznesu un uzsāka degvīna filtrēšanu caur kokoglēm. Rezultāts bija pārsteidzošs un, salīdzinot ar citiem tā laika degvīniem, tas bija skaidrs kā ūdens. Apmēram tajā pašā laikā, tomēr daudz vēlāk kā pats dzēriens, krievu ikdienas sarunvalodā parādījās arī dzēriena mūsdienu nosaukums “vodka”. 1886. gadā Smirnoff degvīns kļuva par oficiālo galma degvīnu. Pārējās pasaules valdnieki joprojām deva priekšroku brendijam, viskijam vai rumam.

Smirnoff ģimenes uzņēmums savu darbību alkohola biznesā uzsāka 19. gadsimta sākumā Maskavā. 1886. gadā uzņēmums kļuva par Krievijas ķeizara galma oficiālo piegādātāju, iegūstot šīs tiesības līdz pēdējā Krievijas ķeizara, Nikolaja II gāšanai. Tā kā Smirnoff bija pirmais degvīns, kas tika filtrēts caur kokoglēm, rezultāts būtiski atšķīrās no tā laika konkurentu degvīna, un nav nekāds brīnums, ka cars par sava galma degvīnu izvēlējās tieši Smirnoff – pasaules tīrāko degvīnu. Diemžēl lielākā daļa no alkohola baudītājiem Eiropā un citur pasaulē tajā laikā par degvīnu neko daudz nezināja un joprojām deva priekšroku brendijam, viskijam vai rumam ar spēcīgu un specifisku smaržu.

Oktobra revolūcija izbeidza Smirnovu darbību Krievijā – rūpnīca tika nacionalizēta un visi ražošanas procesa noslēpumi kopā ar ģimenes locekļiem emigrēja uz ārzemēm. Degvīna ražošanas receptes un tiesības uz zīmola izmantošanu sākotnēji veica mazu piestātni Eiropā, kur Smirnovs kļuva par frančiem raksturīgāko Smirnoff, bet pēc tam viņi ceļoja tālāk uz Ameriku.

Atklāsme Amerikas tirgū notika 1939. gadā, kad vairumtirgotājam Ed Smitam (Ed Smith) radās ideja tirgot degvīnu Smirnoff kā “balto viskiju”, kuram nepiemīt ne smarža, ne arī garša. Šāda pieeja izrādījās veiksmīga un degvīns atrada savu vietu pārējo pasaulē pazīstamo alkoholu starpā, galvenokārt kā neaizvietojams bāzes dzēriens kokteiļos. Labākais piemērs ir 1941. gadā radītais kokteilis Moskow Mule. Uz degvīna Smirnoff bāzes tiek jaukti arī tādi kokteiļu klasikai piederošie dzērieni kā, piemēram, Vodka Martini, Bloody Mary un Screwdriver. Mūsdienās Smirnoff degvīns ir atrodams gandrīz aiz visu bāru letēm visā pasaulē. Smirnoff pamatproduktu klāstam pieder Smirnoff Red, aromatizēto degvīnu zīmols ir Smirnoff Flavours. Smirnoff degvīnu premium produkts ir Smirnoff Black, kura īpašā “pot still” ražošanas metode bez šaubām piedāvā interesantu garšas pieredzi.

Produkti
Dzērienu eksperti

Talisker Smoky Mary

Sastāvdaļas

4 cl Talisker 10 Y.O. Single Island Malt viskijs
16 cl tomātu sula
2 cl citronu sula
Tabasco
Worchestershoire garšvielu maisījums

Lasīt vairāk Parādīt citus kokteiļus

Ketel One Moscow Mule

Sastāvdaļas

4 cl Ketel One Vodka
Fever Tree Ginger Beer toniks

Lasīt vairāk Parādīt citus kokteiļus
Uzmanību! Pārmērīga alkohola lietošanai ir negatīva ietekme.